Network Marketing & Prosumer

Friday, July 2, 2010

Hari ni 2 Julai 2010...sudah separuh tahun berlalu. Pencapaian? Jawab sendiri. Nak cerita sedikit tentang network marketing atau direct selling. Dahulunya dikenali sebagai direct selling, sekarang lebih dikenali dengan nama MLM atau Multilevel Marketing atau Network Marketing. Direct selling dahulu kita perlu beli barang dan jual barang. Itu dikira zaman batu, mengikut kata upline saya. Sekarang ini MLM kita tak perlu jual barang, bukan tak boleh, TAK PERLU. Of course kalau boleh jual lagi bagus, boleh dapat untung lagi banyak.

Jika saya tanya anda, pernah tak anda join network marketing atau dalam kata mudahnya masuk MLM? Saya percaya kebanyakannya pernah, tapi mungkin ada yang tidak pernah. Tetapi jika saya tanya anda pernah tak anda recommend produk yang bagus kepada kawan2 anda? Saya percaya semua orang pernah recommend benda2 bagus kepada kawan2 atau saudara-mara.

Pernah tak anda recommend workshop yang bagus kepada kawan2?
Pernah tak recommend movie yang best kepada kawan2?
Pernah tak recommend restoran yang masakannya sedap kepada saudara-mara?
Tentu pernah...banyak kali....selalu...

Tetapi anda tidak dibayar. Anda recommend tetapi anda tidak dibayar!! Takpelah.... takda masalah pun recommend benda yang baik. Tetapi bagaimana kalau anda recommend dan anda dibayar dengan bayaran yang sangat lumayan. Inilah network marketing atau MLM. Anda guna produk, jika bagus anda jadi ahli dan recommend...anda dapat duit...LUMAYAN. Anda dipanggil prosumer atau pengguna bijak.

Mungkin ramai orang yang benci MLM atau tak berapa nak suka dengan industri ini. Sebabnya.... Many Lost Money!!! MLM sebenarnya adalah industri yang bagus, tetapi nama MLM telah dirosakkan oleh orang2 yang tidak bertanggungjawab yang menggunakan platform MLM untuk menipu orang ramai. Ada juga MLM yang memerlukan front loading atau duit pendahuluan yang besar untuk menyertainya. Kalau anda memang boleh buat takda masalah. Yang jadi masalah bila ANDA INGAT ANDA BOLEH BUAT! Tengok orang lain buat macam senang, income 5 angka, 6 angka, 7 angka sebulan. Join program sampai puluh2 ribu, ajak orang semua taknak masuk, terus mati syahid dalam MLM...

Kebanyakannya hendak buat duit cepat, tapi takda sabar dan istiqomah!! Persistence and patient!! Dalam Monavie, mengikut kata upline saya... kalau anda pergi business talk Monavie, Shah Khan bagitau, kalau anda nak berjaya dalam bisnes ini, saya bagi 2 syarat. SABAR DAN ISTIQOMAH!!!  Dalam masa 2 tahun anda boleh jadi JUTAWAN. Kalau nak jadi jutawan dalam masa 2 bulan, sila cari company lain.

Bila anda join bisnes ini, ada 3 perkara anda perlu buat:
1. KEPUTUSAN KUKUH
2. BELAJAR BISNES INI
3. LAKSANAKAN

Untuk join bisnes Monavie, yang terbaik adalah package 3 kotak (RM 1169). Kalau tak mampu, 2 kotak (RM 790), atau paling rendah 1 kotak iaitu RM 505 (Harga untuk jus Monavie Pulse). Kalau tak mampu juga, don't dream anymore, you cannot become rich...Monavie on the Move.

" Minumlah jus acai beri Monavie untuk sihat dan kuat "

Mubin Abdurrahman (019-6464707,thegreatfortune@yahoo.com)

0 comments: