MLM dan Income

Tuesday, March 30, 2010

Beberapa hari lepas, saya dan kawan baik saya pergi menghadiri business preview untuk satu syarikat MLM binary (bukan Monavie). Manusia memang ramai, tak cukup seat, ada yang terpaksa berdiri kat belakang. Memang fullhouse! Speaker pun memang superb, rasa kalau tak join memang tak logik la, hahaha. Produk bagus, Marketing plan pun mantap!

Biasanya kalau buat MLM nih, income six figure SEBULAN tu, memang selalu kita dengar. Dan of course antara penarik supaya orang join bisnes MLM nih adalah testimoni INCOME. Seorang bekas manager kat satu company multinasional bagi testimoni, dia kata income dia n husband dia kalau campur SEBULAN ada la dekat2 RM 40,000. Maknanya income husband n wife seorang lebih kurang dekat2 RM 20,000, setelah hampir 20 tahun bekerja keras makan gaji. So Puan ni bagitau, dalam syarikat MLM tu, mereka dah buat lebih kurang 10 bulan, income pun tak banyak, lebih kurang RM 130,000 SEBULAN. Mereka dah kumpul lebih kurang RM 700,000 dari bisnes ni, dalam masa 10 bulan. Syarikat MLM ni adalah syarikat tempatan.

Lepas tu, saya pergi pulak ke bisnes preview satu lagi company, yang ni dari Jepun pulak. Orang tak ramai, pun pergi dengan kawan baik jugak, niat nak tambah INFO tentang bisnes nih. Penceramah VIP didatangkan khas dari Jepun, ceramah dalam Bahasa Melayu. Just kidding, dalam Bahasa Jepun la. Translate ke Bahasa Inggeris. Penceramah ni antara penerima income terpantas dalam syarikat Jepun nih. Dia buat RM 330,000 dalam masa 4 bulan. Income dia sekarang lebih kurang RM 1 JUTA SEBULAN, setelah lebih 8 tahun dalam syarikat Jepun ni. Syarikat ni pun guna sistem binary.

Last but not least, saya baru baca satu magazine tadi, pun ada juga testimoni yang agak menarik. Seorang bekas cikgu buat income RM 100,000 SEBULAN, kalau tak silap dia dah buat lebih dari 3 tahun dalam company local nih. Syarikat guna tradisional plan, unilevel. Not bad huh! Kalau anda ada impian nak bermewah-mewah, dan time freedom, MLM adalah antara jalan pintas untuk merealisasikan impian tersebut. Kalau makan gaji, boleh hidup selesa, tapi tak mewah, masa pun tak bebas.

Nak tau tentang testimoni MONAVIE, syarikat dari US, guna sistem new generation binary, sila lah datang program Monavie Business Preview, setiap Selasa pukul 8:45 malam di K Klub, Taman Melawati. Jumpa anda di puncak kejayaan!!!


Mubin Abdurrahman (019-6464707,thegreatfortune@yahoo.com)

0 comments: