Nasi lemak, Ikan Bilis dan Telur Rebus

Monday, November 15, 2010

Semalam, pada hari Ahad, 14 November 2010 telah diadakan training di Melawati Center tentang bagaimana untuk berjaya dalam sesuatu bidang terutamanya bisnes Monavie. Antara perkara penting yang ditekankan adalah COMMITMENT.

Jika anda ingin berjaya, anda perlu beri komitmen sepenuhnya dalam bisnes Monavie. En Shah kata, bila kita ada komitmen, untuk close prospek tidak akan menjadi masalah. Bila kita ada komitmen, body language kita akan jadi lebih baik, susunan bahasa kita akan lebih mantap, tenaga kita akan jadi lain, aura kita akan jadi lain, percakapan kita akan lebih meyakinkan dan orang akan dengar cakap kita. Bila kita ajak untuk datang Business Opportunity Meeting, prospek akan hadir ke program tersebut.

Komitmen akan menjadikan kita sentiasa fokus tentang bisnes Monavie. Kita akan bercakap tentang Monavie kepada semua orang yang kita jumpa. Join tak join adalah perkara kedua, yang penting kita dah iklan dan orang tahu yang kita adalah pengedar jus Monavie. Dalam bisnes Monavie, jika kita bersungguh-sungguh untuk buat bisnes, sekurang-kurangnya kita perlu hadir BOM Monavie pada hari Selasa di K Klub, Taman Melawati dan Training di Melawati Center pada setiap hari Ahad untuk setiap minggu walaupun tidak ada prospek. Kita juga perlu ada flyers atau brochure dan sentiasa ada produk bersama kita. Yang terbaik adalah jika kita beli pakej 6 kotak (harga lebih murah), untuk sampling atau home party.

                                      Jus Monavie (M)Mun, Original, Pulse, Active, Emv Energy Drink

Perumpamaan yang boleh diberikan mengenai komitmen adalah seperti NASI LEMAK. Dalam nasi lemak, terdapat telur rebus dan ikan bilis. Ayam dikira tidak komited kerana hanya telurnya sahaja yang diberikan untuk nasi lemak, manakala ikan bilis adalah komited terhadap nasi lemak kerana ia memberikan seluruh jiwa raganya untuk nasi lemak. Kita tanya diri kita sendiri, sejauh mana kita komited dalam bisnes Monavie? 10%, 30%, 50%, 100%?

Menurut En Shah, bisnes MLM adalah EASY TO DO, BUT ALSO EASY NOT TO DO. Jika kita anggap bisnes ini sebagai hoby atau main2, income kita pun main2 sajalah. Jika kita anggap bisnes Monavie sebagai kerja kita (bagi masa 8 jam sehari), bagi masa tiap2 hari untuk Monavie, dalam masa setahun kita boleh jadi JUTAWAN. Jika kita anggap bisnes Monavie sebagai perniagaan (bagi masa 14 jam sehari), income sejuta sebulan memang boleh dicapai.

Kita perlu yakin dengan produk. Kita perlu berdiri di depan produk, jangan menyorok di belakang produk. Produk Monavie memang berkesan untuk kesihatan tubuh badan. Lebih 100 juta botol jus Monavie telah dijual di seluruh dunia. Kita di Malaysia adalah antara yang terawal. Monavie baru saja 7 bulan di Malaysia, jangan lepaskan peluang ini. Adakah anda tahu mengikut kajian, kita perlu mengambil 5 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari? Tanya diri anda, berapa banyak buah yang anda makan hari ini? Semalam? Minggu lepas? Bulan lepas? Tahun lepas? Sehari dua hari mungkin tidak mengapa, bagaimana jika bertahun2 anda tidak mengambil makanan yang seimbang setiap hari?

Minumlah jus Monavie setiap hari! Penghantaran ke pintu rumah disediakan untuk kawasan Lembah Klang. Penghantaran melalui courier service disediakan untuk kawasan di luar Lembah Klang. Harga jus Monavie adalah RM135 sebotol, manakala jus Monavie Pulse adalah RM 145 sebotol termasuk penghantaran.


Mubin Abdurrahman (019-6464707,thegreatfortune@yahoo.com)

0 comments: